Jak zdravě zhubnout a přitom nezatěžovat klouby

nano-bcaa-728x90-1494258935.jpg

Běhání v uzavřené obuvi však přineslo druhotný efekt v podobě puchýřů, otlaků, zborcené klenby chodidla vlivem nadměrné zátěže, a poškození výstelky kloubů, zejména kyčelních kloubů a kolen. Pravidelné běhání na asfaltu se navíc neobešlo bez podvrtnutých kotníků.
Pokud nechcete absolvovat takovéto orgie a přesto byste se rádi zbavili tučného povlaku na hýždích a na břiše, vyzujte se z bot, postavte se na trampolínu a dejte se do pohybu. Zaměstnáte svalové partie celého těla, vaše klouby nebudou na pružné podložce trpět, a kila půjdou dolů úplně stejně rychle, jako při běhu. Pamatujte, že 20 minut intenzivního skákání vám vynahradí 35 minut rychlého poklusu.
nafukovací skákačka.jpg

Běh na místě a podřepy

Toto důmyslné sportovní náčiní je na dopadové ploše velice nestabilní, jakýkoli pohyb zaměstná svalové partie i v místech, kde byste to rozhodně nečekali. A pokud tomu dáte ještě ten správný směr, máte posilovnu a relaxační médium v jednom. Brzy zjistíte, že investice do něčeho takového nebyla nesmyslná. Zkuste kromě běžného poskakování vždy při dopadu pokleknout do dřepu, udržení se v této pozici zaměstná více svalů. Anebo praktikujte běh na místě.  Zvedejte přitom kolena zhruba do úrovně boků a střídavě došlapujte jen na špičku chodidla, tento cvik výrazně posiluje svalstvo lýtek, stehen, hýždí, břišní svaly, a je vynikajícím terapeutickým pomocníkem pro posílení srdeční činnosti. Pouze nezapomínejte cvičit naboso, abyste dopadali na přední část chodidla, nikoliv v botách na paty, což není žádoucí kvůli svalovým receptorům, které se na plosce nohou nachází.
skákání dívky.jpg

Dopřejte si meditaci

Skotačení a dynamické cviky střídejte s odpočinkem a dopřejte si chvilku klidu právě na dopadové ploše. Proč zrovna tam?
O kruhu je známo, že je ideální tzv. energetickou konfigurací. Lidské tělo vyzařuje auru (kdo z vás tomu nevěří, ať si ji nechá proměřit, existují na to dnes i vědecké postupy). Aura je energetické pole živé bytosti, které vyzařuje nesmrtelný duch (naše duše). Aura sedícího člověka má tvar přibližně půlkoule, jakési kupole, která uprostřed pomyslného kruhu dopadové plochy trampolíny tvoří přirozenou základnu bez ostrých hran a přechodů. Cítíme se tu příjemně, jsme v bezpečí, lépe se uvolníme, snáze se nám dýchá a pochopitelně i relaxuje a medituje. Odpočinek na trampolíně vám baterky dobije mnohem více, než v uzavřené místnosti z pravoúhlých stěn.

Jak zdravě zhubnout a přitom nezatěžovat klouby
Ohodnoťte příspěvek